Zaloguj 
  
  Strona główna      FAQ      Szukaj      Użytkownicy      Download      Album      Czat      Statystyki  
  · Zaloguj Rejestracja · Profil · Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości · Grupy  
 Ogłoszenie 


Strona i forum PoloniaNottingham.com - nie są w żaden sposób związane ze stowarzyszeniem Polonia Nottingham

Poprzedni temat «» Następny temat
A niech tam.... dam parę pod obstrzał.
Autor Wiadomość
Fatamorgana

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 76
Wysłany: 2009-06-06, 19:22   

mako napisał/a:
fatamorgana, dawno Ciebie u nas nie było. A ja z pytaniem do Ciebie:) Jakim szkiełkiem robiłeś ostatnie zdjęcie z pierwszej serii z tymi małymi morskimi bodajże mini potworkami:)??


Tamron 90mm f2.8 Di

Ja w Polsce już jestem....


P.S. Basia keen- akt nie był na żadnej plaży. To było w warunkach studyjnych, w night clubie. :569: :D
 
 
Fatamorgana

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 76
Wysłany: 2009-11-07, 00:54   

Jeszcze wątki nie zginęły, póki my żyjemy...





 
 
mako 


Wiek: 34
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 280
Wysłany: 2009-11-07, 14:23   

fatamorgana, pierwsza fota to Szkocja?
 
 
Fatamorgana

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 76
Wysłany: 2009-11-13, 23:43   

Wszystkie są z Croatii.
Zrobiona na nabrzeżu Trogiru w stronę Splitu.
 
 
Fatamorgana

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 76
Wysłany: 2010-02-21, 23:46   


Jesień w słowackich górach.






Poczciwy Kanał.

Pozdr.
 
 
izabel 
izabel

Pomogła: 1 raz
Wiek: 37
Dołączyła: 19 Gru 2009
Posty: 105
Skąd: nottingham
Wysłany: 2010-02-22, 11:26   

Nigdy się nie interesowałam zdjęciami,ale powiem wam że patrzenie na wasze dzieła sprawia mi straszną przyjemność.pozdrawiam i pozazdrościć talentu :D
 
 
mako 


Wiek: 34
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 280
Wysłany: 2010-02-22, 17:10   

Na pierwszym to chyba ta złapana jesień, o której wspominałeś jakiś czas temu, świetne kolory.
 
 
Fatamorgana

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 76
Wysłany: 2010-02-22, 19:06   

Izabel... dzieła, to ja oglądałem na wystawie Tomaszewskiego w sobotę w Katowicach...
Ja mam co najwyżej próby dobrych zdjęć. :)
 
 
Fatamorgana

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 76
Wysłany: 2010-03-04, 20:27   


Land's End. Cornwall



Rezerwat przyrody Carnevas Cove. North Cornwall.
 
 
mako 


Wiek: 34
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 280
Wysłany: 2010-03-04, 22:33   

Niedługo pokaże Cornwalię z mojej perspektywy:) Woda rzeczywiście tam taka ładna, niebieska jest czy coś podkręciłeś? Bo wygląda co najmniej jak Morze Śródziemne:)
 
 
Archiwum 

Wiek: 38
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 754
Skąd: Nottingham
Wysłany: 2010-03-05, 08:32   

Bardzo bym tam chciał jeszcze kiedyś pojechać.
_________________
PROFIL NIEAKTYWNY - WSZELKIE PYTANIA proszę kierować do użytkownika: Łukasz.

Nottingham
 
 
 
Fatamorgana

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 76
Wysłany: 2010-03-09, 14:50   

Prawdę mówiąc, woda jest tam mocno zależna od wiatru, siły pływów i ilości padającego na nią światła słonecznego a także rodzaju dna- piaszczyste czy kamieniste- różnie nad nim woda wygląda.
Jest takie miejsce, które kompletnie nie wygląda nie tylko na Kornwalię, ale nawet w ogóle na Wyspy Brytyjskie... ale tam jest piękniuśki piasek, niczym gdzieś na Goa w Indiach.
Oto ono:




:D :)

Dla odmiany- na kamieniach i pod kątem do słońca i na wietrze:

Ostatnio zmieniony przez Fatamorgana 2010-03-11, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mako 


Wiek: 34
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 280
Wysłany: 2010-03-09, 18:50   

Ładnie. Musze tam być:) Fatamorgana, jeśli pamiętasz jakieś konkretne współrzędne i miałbyś chwilkę żeby coś napisać, to będę wdzięczny za info.


pzdr
 
 
Fatamorgana

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 76
Wysłany: 2010-03-11, 20:28   

Spoko, wstawię opis i mapkę.
Najciekawsze miejsca są niezbyt oddalone i w zasadzie są to trzy skupiska fajnych miejsc. Każde w innej części wybrzeża. Na każdą z tych części warto by przeznaczyć osobny czas, bo każde jest inne i ma niesamowicie dużo możliwości.
Ogólnie, to łatwo znaleźć na dobrej mapie i atlasie wszystkie miejsca, ale... niektóre z nich są tylko na naprawde dobrych, dokładnych mapach lokalnych- jak np. rez. Carnevas Cove, z klifami i "wyspami skalnymi" na plaży, niczym widok z zachodnich wybrzeży Australii...


Ilosc atrakcji tej ziemi jest jednak tak wielka, ze sam wybor miejsc do latwych nie nalezy, zas gdyby opisac calosc ciekawych z punktu widzenia fotografii miejsc, zajeloby to chyba ksiazke...

Niemniej jednak, uznawszy, ze kilkanascie miejsc jest tych naj naj, majac do dyspozycji takie warunki jakie byly, postaram sie w sporym skrocie przyblizyc wam te miejsca.

Zaczne od trzech najpiekniejszych miejsc.
Jedno zwie sie Kynance Cove i polozone jest na slynnym polwyspie zakonczonym Lizard Point- na wybrzezu poludniowym, zas drugie znajduje sie na wybrzezu polnocnym, niedaleko Newquay (glownego osrodka sportow wodnych i nadmorskiego kurortu), tuz przy drodze z Newquay do Padstow i zwie sie Carnevas Cove. Nazwy te nic nie mowia niewtajemniczonym, nie sa to miejsca masowo uczeszczane, ani znane powszechnie w swiadomosci turystow, jednak juz pierwszy widok mowi nam, czego mozemy sie spodziewac w takim miejscu.

Do tych miejsc prowadza drogi boczne, sa tam parkingi (bezplatne), zas oznaczone sa niepozornie- jako rezerwaty przyrody (napis na brazowym tle z kwiatkiem koniczynki). Wlasciwie dopiero po przybyciu na miejsce orientujemy sie, z jakim rezerwatem mamy do czynienia...

Trzecie zas miejsce jest dostepne juz tylko nielicznym wytrwalym szukaczom, prowadzi do niego jednak sciezka wzdluz linii brzegowej, a znajduje sie w poblizu slynnego (i makabrycznie popularnego w sezonie) Land's End, czyli najdalszego cypla wysunietego na zachod Anglii, a nazywa sie Gwennap Head (za osadą zwaną Porthgwarra, gdzie mozna zostawic samochod).

Tutaj zetkniecie ziemi i skal z morzem ukazuje sie w calej wspanialosci. Jest to miejsce niezwykle bogate w wymyslne twory natury, zas erozja powoduje nieustanne rzezbienie nowych form. Fantastyczne klify, niespotykane nigdzie indziej w Anglii dziwaczne skaly, oraz sam wyglad, sugerujacy raczej jakies egzotyczne miejsce, a nie zimna Anglie...

No to jedziemy:
Kynance Cove


K. Cove w calej okazalosci z poludnia- od strony Lizard Point.


widok w kierunku poludniowym


widok na dostepny tylko podczas odplywu fragment malej plazy w srodkowym rejonie zatoki

Carnevas Cove




Gwennap Head







Pas wybrzeza rozciagajacy sie pomiedzy Gwennap Head a Land's End to jedno wielkie zbiorowisko niezwyklych urwisk, klifow i kolorowych skal.

W wiele miejsc bez wiekszego wysilku mozna dostac sie na nogach, kilka jednak miejsc- w tym to z poprzedniego zdjecia- wymaga umiejetnosci chodzenia po sliskiej skale, oraz wyszukiwania w nowym terenie przejsc.

Juz na dole, przy falach trzeba uwazac, na nagle ich rozpryski, bo te moga w najmniej spodziewanym momencie zamoczyc nas jak i sprzet....

A przy wietrze i przyplywie te fale daja niezle w skaly.

W paru miejscach mozna spojrzec w sam dol czelusci.



Wysokie na kilkadziesiat metrow klify pokazuja sie tutaj z najwspanialszej strony.

Skalne wieze, granitowe bloki porosniete czasami kolorowymi porostami, oraz mokre skaly w dole tworza mieszanke, ktora sprawia, ze az chce sie fotografowac wdychajac swieza morska bryze.,

 
 
mako 


Wiek: 34
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 280
Wysłany: 2010-03-20, 08:03   

Dzięki fatamorgana za wskazówki, na bank, któreś z tych miejsc odwiedzę, czy wszystkie? Chciałbym, ale pewnie czas nie pozwoli. Widzę, że domatorem raczej nie jesteś i świata kawałek zobaczyłeś:). Trochę poszperałem w Google Map i rzeczywiście miejsc niesamowitych do zwiedzenia w Cornwalii niemało. Jadę w święta i mam nadzieję, że dopiszę pogoda. Po powrocie opiszę wrażenia.

pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template modified by Mich@ł
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10